လူတိုင္းသည္သတင္းစာဖတ္သင္ ့သည္သတင္းစာဖတ္မွနိုင္ငံေရး-ဘာသာေရး-စီးပြားေရး-လူမူ ့ေရး-က်န္းမာေရး-အသိပညာ-အတတ္ပညာတိုးပြားလာမည္--mailလိပ္စာ exitzone1@gmail.com ျဖင္ ့လာေရာက္အေဆြခင္ပြန္းဖဲြ ့နိုင္ပါသည္..ကေနာင္သားေလးဘာမထီဇင္ေအာင္မွ လာေရာက္ ေလ႔လာေသာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားကို အစဥ္ ရိုေသေလးစားေနရင္း အားလံုးကို မဂၤလာပါခင္ဗ်ာ .

Saturday, April 19, 2014

ဦးပိန္တံတား ေရွးေဟာင္း အေမြအႏွစ္ စာရင္းက ပယ္ဖ်က္ခံရေတာ့မလား

Photo: ဦးပိန္တံတား ေရွးေဟာင္း အေမြအႏွစ္ စာရင္းက ပယ္ဖ်က္ခံရေတာ့မလား

အမရပူရ ေတာင္သမန္အင္းရွိ ကမၻာေက်ာ္ ဦးပိန္တံတားဟာ မူလေရွးလက္ရာ နည္းပါလာတဲ့အျပင္ ထိန္းသိမ္းဖုိ႔ ေငြေၾကးမတတ္ႏုိင္ေတာ့တဲ့အတြက္ ေရွးေဟာင္းအေမြအႏွစ္ ထိန္းသိမ္းမႈ စာရင္းက ပယ္ဖ်က္ဖုိ႔ ရွိေနေၾကာင္း သိရပါတယ္။

သက္တမ္း ၁၆၄ ႏွစ္ ရွိၿပီျဖစ္တဲ့  ဦးပိန္တံတားႀကီးကုိ ေထာက္ခံထားတဲ့ တုိင္လုံးႀကီးေတြဟာ အခုအခါ ေအာက္ေျခေတြ ေဆြးေျမ့လာေနၿပီျဖစ္ၿပီး အစားထုိးလဲလွယ္ဖုိ႔ ေငြေၾကး မလုံေလာက္တဲ့အျပင္ မူလေရွးေဟာင္း လက္ရာေတြလည္း နည္းပါးလာၿပီ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ယဥ္ေက်းမႈ ၀န္ႀကီးဌာနအေနနဲ႔ ဆက္လက္ ထိန္းသိမ္းဖုိ႔ဆုိတာ မလြယ္ကူေတာ့ဘူးလုိ႔ သိရပါတယ္။

“(ယဥ္ေက်းမႈ) ၀န္ႀကီး ဦးေအးျမင့္ၾကဴက တံတားႀကီးက ျပဳျပင္ေနရတဲ့အတြက္ အဓိပၸါယ္ အႏွစ္သာရ မရွိေတာ့ဘူး၊ မူလသစ္လုံးေတြက နည္းလာၿပီ၊ ေနာက္ၿပီး ထိန္းသိမ္းဖုိ႔  ေငြမတတ္ႏုိင္္ေတာ့ဘူး။ အဲဒီအတြက္ ေရွးေဟာင္းအေမြအႏွစ္ ထိန္းသိမ္းေရး စာရင္းက ပယ္ဖ်က္ဖုိ႔ ေျပာလာတာပါ” လုိ႔ ယဥ္ေက်းမႈ ၀န္ႀကီးဌာနက အရာရွိတဦးက ဆုိပါတယ္။

ဦးပိန္တံတားဟာ ကမၻာလွည့္ခရီးသြား အမ်ားဆုံး လာေရာက္ၾကည့္ရႈၾကသလုိ၊ ႏုိင္ငံျခားသားမ်ား မသြားမျဖစ္ သြားေရာက္ၾကတာေၾကာင့္ ကမၻာလွည့္ ခရီးသြားလုပ္ငန္းအတြက္ ၀င္ေငြအမ်ားဆုံး ရွာေဖြေပးေနတဲ့ ေနရာတခုလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

အစုိးရသစ္လက္ထက္ ေရွးေဟာင္း အေမြအႏွစ္ သမုိင္း၀င္ေနရာတခ်ဳိ႕ကုိ တုိင္းေဒသႀကီး အစုိးရမ်ားလက္သုိ႔ လႊဲအပ္ လ်က္ရွိရာ မႏၲေလးတုိင္းေဒသႀကီး အစုိးရကလည္း ဦးပိန္တံတားကုိ လႊဲေျပာင္းရယူဖုိ႔ ႀကိဳးစားလ်က္ရွိပါတယ္။

မႏၲေလးတုိင္းေဒသႀကီး အစုိးရ လက္ထဲ ဦးပိန္တံတားကုိ ထိန္းသိမ္းဖုိ႔ လႊဲအပ္လုိက္မယ္ ဆုိရင္လည္း ေရွးေဟာင္းဆုိင္ရာ ထိန္းသိမ္းေရး နည္းပညာ၊ လူအင္အား၊ ထိန္းသိမ္းႏုိင္မႈ စြမ္းရည္ေတြ လုိအပ္တာေၾကာင့္ ပုိမုိ ပ်က္စီးသြားမွာကုိလည္း ယဥ္ေက်းမႈ ၀န္ႀကီးဌာနက တာ၀န္ရွိသူေတြက စုိးရိမ္ေနတယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။

စေလရုပ္စုံေက်ာင္း၊ ဦးပိန္တံတား၊ အင္း၀ေဒသမွာရွိတဲ့ ဗားကရာေက်ာင္းတုိက္၊ မယ္ႏုအုတ္ေက်ာင္းလုိ ဗိသုကာလက္ရာ အရ တန္ဖုိးရွိတဲ့ ေရွးေဟာင္း အေမြအႏွစ္ေတြကုိ အမ်ဳိးသားယဥ္ေက်းမႈ ျပယုဂ္အျဖစ္ ျပည္ေထာင္စု အစုိးရ ယဥ္ေက်းမႈ ၀န္ႀကီးဌာနကသာ ဆက္လက္ ထိန္းသိမ္းသင့္တယ္လုိ႔ အဆုိပါ အရာရွိက ဆက္လက္ေျပာပါတယ္။

သက္တမ္း ၁၆၄ ႏွစ္ရွိၿပီျဖစ္တဲ့ ဦးပိန္တံတားဟာ တမုိင္နီးပါးရွည္လ်ားတဲ့ သစ္သားတံတားျဖစ္ၿပီး တုိင္လုံးေပါင္း ၉၈၄ တုိင္နဲ႔ စတင္ေဆာက္လုပ္ခဲ့ေပမယ့္ ခုအခါမွာေတာ့ တုိင္ေပါင္း ၁၀၈၆ နဲ႔ ေထာက္ခံထားပါတယ္။

ေတာင္ၿမိဳ႕လုိ႔ ေခၚတဲ့ အမရပူနဲ႔ ေတာင္သမန္ရြာမ်ားအၾကား ဆက္သြယ္ထားၿပီး လူ၊ စက္ဘီး၊ ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္မ်ား ယေန႔တုိင္ ျဖတ္သန္း အသုံးျပဳလ်က္ရွိပါတယ္။

ေတာင္သမန္အင္းဟာ ဧရာ၀တီျမစ္နဲ႔ ဆက္စပ္ေနတဲ့အတြက္ အရင္က မုိးအခါမွာသာ ေရျပည့္ၿပီး ေဆာင္းနဲ႔ ေႏြမွာေတာ့ ေရအနည္းငယ္သာ ရွိေပမယ့္ စစ္အစုိးရ လက္ထက္မွ စတင္ကာ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္တုိ႔ကုိ ငါးေမြးျမဴခြင့္ ျပဳလုိက္တဲ့ အတြက္ ေႏြ၊ မုိး၊ ေဆာင္း သုံးရာသီလုံး ေရအျပည့္ ျဖစ္သြားခဲ့ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္လည္း တံတားႀကီးကုိ ေထာက္ခံထားတဲ့  သစ္သားကြ်န္းတုိင္မ်ားဟာ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ ေက်ာ္ၾကာ ေရေအာက္မွာ နစ္ျမဳပ္ေနတဲ့အျပင္ ဆုိင္ကယ္မ်ား ေန႔ညမျပတ္ သြားလာေနတဲ့အတြက္ ပုိမုိ ယုိယြင္းလာတာပါ။

အရင္ကေတာ့ ေရက်သြားရင္ တုိင္ေတြကုိ ေရနံသုတ္၊ ျပဳျပင္သင္တ့ဲ့အပုိင္း ျပဳျပင္မႈေတြ လုပ္ႏုိင္ခဲ့ေပမယ့္ ေနာက္ပုိင္းမွာ  ေရအၿမဲျမဳပ္ေနတဲ့အတြက္ ကြ်န္းတုိင္ေတြဟာ ေဆြးေျမ့လာျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ျမန္မာျပည္ဟာ ကြ်န္း၊ ပ်ဥ္းကတုိး စတဲ့ သစ္ႀကီး၀ါးႀကီးေတြ ေပါမ်ားၿပီး ႏုိင္ငံျခားကုိ သစ္လုံးလုိက္ပုိ႔ေနေပမယ့္ ဦးပိန္ တံတားက ေဆြးေျမ့လာေနတဲ့ ကြ်န္းတုိင္လုံးႀကီးေတြကုိ အစားထုိးဖုိ႔ေတာ့ အခုအခ်ိန္မွာ ခဲယဥ္းေနတယ္လုိ႔ ယဥ္ေက်းမႈ၀န္ႀကီးဌာန ဒု၀န္ႀကီး ဦးသန္းေဆြက ေျပာပါတယ္။

“နန္းေတာ္တုိင္ႀကီးေတြကုိ ယူေဆာက္တာဆုိေတာ့ အရင္လုိမ်ဳိး တုိင္လုံးအရြယ္အစားရဖုိ႔ မလြယ္သလုိ သစ္ေတာဌာနက ေပးႏုိင္ဦးမွေလ။ သစ္လုံးေသးေသးနဲ႔ အစားထုိးရင္လည္း ၾကည့္မေကာင္းဘူး” လုိ႔ သူက ဆုိပါတယ္။

အဲဒီအတြက္ ကြ်န္းသစ္အစား အဂၤေတတုိင္မ်ားနဲ႔ အစားထုိးဖုိ႔ အႀကံျပဳ ေျပာဆုိမႈေတြ ရွိေနေပမယ့္လည္း ကြ်န္းသစ္တံတားဆုိတဲ့ မူလ အဓိပၸါယ္ကေန ေသြဖည္သြားၿပီး အဂၤေတတံတား ျဖစ္သြားမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ မလုပ္သင့္ဘူးလုိ႔ ဒု၀န္ႀကီး ဦးသန္းေဆြက မွတ္ခ်က္ခ်ပါတယ္။

၁၈၄၉  ခုႏွစ္ ပုဂံမင္းလက္ထက္မွာ စစ္ကုိင္းနဲ႔ အင္း၀ရွိ နန္းေတာ္ေဟာင္းမွ သစ္မ်ားနွင့္ ၿမိဳ႕စာေရး ေမာင္ပိန္က တည္ေဆာက္ခဲ့တဲ့အတြက္ ဦးပိန္တံတားလုိ႔ အမည္တြင္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

အမရပူရၿမဳိ႕၀န္ ဘုိင္ဆပ္က အာဏာသိမ္းလွ်င္ လြယ္ကူရန္အတြက္ ၿမိဳ႕စာေရး ဦးပိန္အား တည္ေဆာက္ခုိင္းျခင္း ျဖစ္တယ္လုိ႔ ၁၉၅၆ ခုႏွစ္ထုတ္ ယဥ္ေက်းမႈ စာေစာင္မွာ ေရးသားထားပါတယ္။

တံတားတည္ေဆာက္ရာမွာ သံရုိက္ျခင္းမရွိဘဲ သစ္လုံးမ်ားကုိ အေပါက္ေဖာက္ကာ စနစ္တက် တည္ေဆာက္ထားကာ ျမန္မာ့လက္သမား ပညာရပ္ကုိ ျပသျခင္းျဖစ္တဲ့အျပင္ ျမန္မာ့ကြ်န္းသစ္ရဲ႕ ခုိင္ခန္႔မႈ ျပယုဂ္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။

မည္သည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ တည္ေဆာက္ခဲ့ေစကာမူ လက္ရွိအခ်ိန္မွာေတာ့ ကမၻာသိ တံတားႀကီးတစင္းျဖစ္ၿပီး ဒီတံတားႀကီးကုိပဲ မွီခုိၿပီး လုပ္ကုိင္ စားေသာက္ေနသူမ်ား ရွိတဲ့အတြက္ တံတားႀကီး ျပဳျပင္ဖုိ႔  ႏုိင္ငံေတာ္နဲ႔ တျခားေသာ သူမ်ားကလည္း ၀ိုင္း၀န္း ထိန္းသိမ္းသင့္တယ္လုိ႔ ဒု ဝန္ႀကီး ဦးသန္းေဆြက ေျပာပါတယ္။

ေတာင္သမန္းအင္းေဘးမွာရွိတဲ့ ရြာေတြမွာ ဦးပိန္လႉဒါန္းထားတဲ့ တျခားေသာ တံတားငယ္ ၁၁ စင္းကုိလည္း မၾကာေသးမီက ရွာေဖြ ေတြ႔ရွိထားတယ္လုိ႔လည္း သိရပါတယ္။

ဦးပိန္တံတား ထိန္းသိမ္းေရး ေငြေၾကးမလံုေလာက္ဟု ဆိုသည္ (ဓာတ္ပံု – ေတဇလိႈင္ / ဧရာဝတီ)
အမရပူရ ေတာင္သမန္အင္းရွိ ကမၻာေက်ာ္ ဦးပိန္တံတားဟာ မူလေရွးလက္ရာ နည္းပါလာတဲ့အျပင္ ထိန္းသိမ္းဖုိ႔ ေငြေၾကးမတတ္ႏုိင္ေတာ့တဲ့အတြက္ ေရွးေဟာင္းအေမြအႏွစ္ ထိန္းသိမ္းမႈ စာရင္းက ပယ္ဖ်က္ဖုိ႔ ရွိေနေၾကာင္း သိရပါတယ္။
သက္တမ္း ၁၆၄ ႏွစ္ ရွိၿပီျဖစ္တဲ့ ဦးပိန္တံတားႀကီးကုိ ေထာက္ခံထားတဲ့ တုိင္လုံးႀကီးေတြဟာ အခုအခါ ေအာက္ေျခေတြ ေဆြးေျမ့လာေနၿပီျဖစ္ၿပီး အစားထုိးလဲလွယ္ဖုိ႔ ေငြေၾကး မလုံေလာက္တဲ့အျပင္ မူလေရွးေဟာင္း လက္ရာေတြလည္း နည္းပါးလာၿပီ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ယဥ္ေက်းမႈ ၀န္ႀကီးဌာနအေနနဲ႔ ဆက္လက္ ထိန္းသိမ္းဖုိ႔ဆုိတာ မလြယ္ကူေတာ့ဘူးလုိ႔ သိရပါတယ္။

“(ယဥ္ေက်းမႈ) ၀န္ႀကီး ဦးေအးျမင့္ၾကဴက တံတားႀကီးက ျပဳျပင္ေနရတဲ့အတြက္ အဓိပၸါယ္ အႏွစ္သာရ မရွိေတာ့ဘူး၊ မူလသစ္လုံးေတြက နည္းလာၿပီ၊ ေနာက္ၿပီး ထိန္းသိမ္းဖုိ႔ ေငြမတတ္ႏုိင္္ေတာ့ဘူး။ အဲဒီအတြက္ ေရွးေဟာင္းအေမြအႏွစ္ ထိန္းသိမ္းေရး စာရင္းက ပယ္ဖ်က္ဖုိ႔ ေျပာလာတာပါ” လုိ႔ ယဥ္ေက်းမႈ ၀န္ႀကီးဌာနက အရာရွိတဦးက ဆုိပါတယ္။

ဦးပိန္တံတားဟာ ကမၻာလွည့္ခရီးသြား အမ်ားဆုံး လာေရာက္ၾကည့္ရႈၾကသလုိ၊ ႏုိင္ငံျခားသားမ်ား မသြားမျဖစ္ သြားေရာက္ၾကတာေၾကာင့္ ကမၻာလွည့္ ခရီးသြားလုပ္ငန္းအတြက္ ၀င္ေငြအမ်ားဆုံး ရွာေဖြေပးေနတဲ့ ေနရာတခုလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

အစုိးရသစ္လက္ထက္ ေရွးေဟာင္း အေမြအႏွစ္ သမုိင္း၀င္ေနရာတခ်ဳိ႕ကုိ တုိင္းေဒသႀကီး အစုိးရမ်ားလက္သုိ႔ လႊဲအပ္ လ်က္ရွိရာ မႏၲေလးတုိင္းေဒသႀကီး အစုိးရကလည္း ဦးပိန္တံတားကုိ လႊဲေျပာင္းရယူဖုိ႔ ႀကိဳးစားလ်က္ရွိပါတယ္။

မႏၲေလးတုိင္းေဒသႀကီး အစုိးရ လက္ထဲ ဦးပိန္တံတားကုိ ထိန္းသိမ္းဖုိ႔ လႊဲအပ္လုိက္မယ္ ဆုိရင္လည္း ေရွးေဟာင္းဆုိင္ရာ ထိန္းသိမ္းေရး နည္းပညာ၊ လူအင္အား၊ ထိန္းသိမ္းႏုိင္မႈ စြမ္းရည္ေတြ လုိအပ္တာေၾကာင့္ ပုိမုိ ပ်က္စီးသြားမွာကုိလည္း ယဥ္ေက်းမႈ ၀န္ႀကီးဌာနက တာ၀န္ရွိသူေတြက စုိးရိမ္ေနတယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။

စေလရုပ္စုံေက်ာင္း၊ ဦးပိန္တံတား၊ အင္း၀ေဒသမွာရွိတဲ့ ဗားကရာေက်ာင္းတုိက္၊ မယ္ႏုအုတ္ေက်ာင္းလုိ ဗိသုကာလက္ရာ အရ တန္ဖုိးရွိတဲ့ ေရွးေဟာင္း အေမြအႏွစ္ေတြကုိ အမ်ဳိးသားယဥ္ေက်းမႈ ျပယုဂ္အျဖစ္ ျပည္ေထာင္စု အစုိးရ ယဥ္ေက်းမႈ ၀န္ႀကီးဌာနကသာ ဆက္လက္ ထိန္းသိမ္းသင့္တယ္လုိ႔ အဆုိပါ အရာရွိက ဆက္လက္ေျပာပါတယ္။

သက္တမ္း ၁၆၄ ႏွစ္ရွိၿပီျဖစ္တဲ့ ဦးပိန္တံတားဟာ တမုိင္နီးပါးရွည္လ်ားတဲ့ သစ္သားတံတားျဖစ္ၿပီး တုိင္လုံးေပါင္း ၉၈၄ တုိင္နဲ႔ စတင္ေဆာက္လုပ္ခဲ့ေပမယ့္ ခုအခါမွာေတာ့ တုိင္ေပါင္း ၁၀၈၆ နဲ႔ ေထာက္ခံထားပါတယ္။

ေတာင္ၿမိဳ႕လုိ႔ ေခၚတဲ့ အမရပူနဲ႔ ေတာင္သမန္ရြာမ်ားအၾကား ဆက္သြယ္ထားၿပီး လူ၊ စက္ဘီး၊ ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္မ်ား ယေန႔တုိင္ ျဖတ္သန္း အသုံးျပဳလ်က္ရွိပါတယ္။

ေတာင္သမန္အင္းဟာ ဧရာ၀တီျမစ္နဲ႔ ဆက္စပ္ေနတဲ့အတြက္ အရင္က မုိးအခါမွာသာ ေရျပည့္ၿပီး ေဆာင္းနဲ႔ ေႏြမွာေတာ့ ေရအနည္းငယ္သာ ရွိေပမယ့္ စစ္အစုိးရ လက္ထက္မွ စတင္ကာ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္တုိ႔ကုိ ငါးေမြးျမဴခြင့္ ျပဳလုိက္တဲ့ အတြက္ ေႏြ၊ မုိး၊ ေဆာင္း သုံးရာသီလုံး ေရအျပည့္ ျဖစ္သြားခဲ့ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္လည္း တံတားႀကီးကုိ ေထာက္ခံထားတဲ့ သစ္သားကြ်န္းတုိင္မ်ားဟာ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ ေက်ာ္ၾကာ ေရေအာက္မွာ နစ္ျမဳပ္ေနတဲ့အျပင္ ဆုိင္ကယ္မ်ား ေန႔ညမျပတ္ သြားလာေနတဲ့အတြက္ ပုိမုိ ယုိယြင္းလာတာပါ။

အရင္ကေတာ့ ေရက်သြားရင္ တုိင္ေတြကုိ ေရနံသုတ္၊ ျပဳျပင္သင္တ့ဲ့အပုိင္း ျပဳျပင္မႈေတြ လုပ္ႏုိင္ခဲ့ေပမယ့္ ေနာက္ပုိင္းမွာ ေရအၿမဲျမဳပ္ေနတဲ့အတြက္ ကြ်န္းတုိင္ေတြဟာ ေဆြးေျမ့လာျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ျမန္မာျပည္ဟာ ကြ်န္း၊ ပ်ဥ္းကတုိး စတဲ့ သစ္ႀကီး၀ါးႀကီးေတြ ေပါမ်ားၿပီး ႏုိင္ငံျခားကုိ သစ္လုံးလုိက္ပုိ႔ေနေပမယ့္ ဦးပိန္ တံတားက ေဆြးေျမ့လာေနတဲ့ ကြ်န္းတုိင္လုံးႀကီးေတြကုိ အစားထုိးဖုိ႔ေတာ့ အခုအခ်ိန္မွာ ခဲယဥ္းေနတယ္လုိ႔ ယဥ္ေက်းမႈ၀န္ႀကီးဌာန ဒု၀န္ႀကီး ဦးသန္းေဆြက ေျပာပါတယ္။

“နန္းေတာ္တုိင္ႀကီးေတြကုိ ယူေဆာက္တာဆုိေတာ့ အရင္လုိမ်ဳိး တုိင္လုံးအရြယ္အစားရဖုိ႔ မလြယ္သလုိ သစ္ေတာဌာနက ေပးႏုိင္ဦးမွေလ။ သစ္လုံးေသးေသးနဲ႔ အစားထုိးရင္လည္း ၾကည့္မေကာင္းဘူး” လုိ႔ သူက ဆုိပါတယ္။

အဲဒီအတြက္ ကြ်န္းသစ္အစား အဂၤေတတုိင္မ်ားနဲ႔ အစားထုိးဖုိ႔ အႀကံျပဳ ေျပာဆုိမႈေတြ ရွိေနေပမယ့္လည္း ကြ်န္းသစ္တံတားဆုိတဲ့ မူလ အဓိပၸါယ္ကေန ေသြဖည္သြားၿပီး အဂၤေတတံတား ျဖစ္သြားမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ မလုပ္သင့္ဘူးလုိ႔ ဒု၀န္ႀကီး ဦးသန္းေဆြက မွတ္ခ်က္ခ်ပါတယ္။

၁၈၄၉ ခုႏွစ္ ပုဂံမင္းလက္ထက္မွာ စစ္ကုိင္းနဲ႔ အင္း၀ရွိ နန္းေတာ္ေဟာင္းမွ သစ္မ်ားနွင့္ ၿမိဳ႕စာေရး ေမာင္ပိန္က တည္ေဆာက္ခဲ့တဲ့အတြက္ ဦးပိန္တံတားလုိ႔ အမည္တြင္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

အမရပူရၿမဳိ႕၀န္ ဘုိင္ဆပ္က အာဏာသိမ္းလွ်င္ လြယ္ကူရန္အတြက္ ၿမိဳ႕စာေရး ဦးပိန္အား တည္ေဆာက္ခုိင္းျခင္း ျဖစ္တယ္လုိ႔ ၁၉၅၆ ခုႏွစ္ထုတ္ ယဥ္ေက်းမႈ စာေစာင္မွာ ေရးသားထားပါတယ္။

တံတားတည္ေဆာက္ရာမွာ သံရုိက္ျခင္းမရွိဘဲ သစ္လုံးမ်ားကုိ အေပါက္ေဖာက္ကာ စနစ္တက် တည္ေဆာက္ထားကာ ျမန္မာ့လက္သမား ပညာရပ္ကုိ ျပသျခင္းျဖစ္တဲ့အျပင္ ျမန္မာ့ကြ်န္းသစ္ရဲ႕ ခုိင္ခန္႔မႈ ျပယုဂ္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။

မည္သည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ တည္ေဆာက္ခဲ့ေစကာမူ လက္ရွိအခ်ိန္မွာေတာ့ ကမၻာသိ တံတားႀကီးတစင္းျဖစ္ၿပီး ဒီတံတားႀကီးကုိပဲ မွီခုိၿပီး လုပ္ကုိင္ စားေသာက္ေနသူမ်ား ရွိတဲ့အတြက္ တံတားႀကီး ျပဳျပင္ဖုိ႔ ႏုိင္ငံေတာ္နဲ႔ တျခားေသာ သူမ်ားကလည္း ၀ိုင္း၀န္း ထိန္းသိမ္းသင့္တယ္လုိ႔ ဒု ဝန္ႀကီး ဦးသန္းေဆြက ေျပာပါတယ္။

ေတာင္သမန္းအင္းေဘးမွာရွိတဲ့ ရြာေတြမွာ ဦးပိန္လႉဒါန္းထားတဲ့ တျခားေသာ တံတားငယ္ ၁၁ စင္းကုိလည္း မၾကာေသးမီက ရွာေဖြ ေတြ႔ရွိထားတယ္လုိ႔လည္း သိရပါတယ္။

ဦးပိန္တံတား ထိန္းသိမ္းေရး ေငြေၾကးမလံုေလာက္ဟု ဆိုသည္ (ဓာတ္ပံု – ေတဇလိႈင္ / ဧရာဝတီ)

No comments:

Post a Comment

1.9.2012 မွ စ၍မွတ္တမ္းတင္ထားပါသည္။

free counters..