မၾကာမီ သႀကၤန္႐ိုးရာ ပြဲေတာ္ ေရာက္ရွိလာေတာ့မည္။ ဆိုရွယ္လစ္ေခတ္ ကတည္းက အုပ္ခ်ဳပ္ သူမ်ားသည္ မီဒီယာမ်ားကို ထိန္းခ်ဳပ္ၾကပ္မတ္
ထားေသာ္လည္း သၾကၤန္ပြဲေတာ္အတြင္း သံခ်ပ္မ်ား ေရးဖြဲ႕ကာ အစိုးရအား အျပဳသေဘာ ေ၀ဖန္မႈမ်ားကုိေတာ့ ခြင့္လႊတ္္ထားခဲ့သည္။
ယင္း႐ိုးရာဓေလ့သည္ ၁၉၈၈ခု တပ္မေတာ္ အစိုးရ အာဏာသိမ္းၿပီး
သည့္ေနာက္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားသည္။ ၁၉၈၀ ကာလ တစ္၀ိုက္ ရန္ကုန္ ႏွင့္ မႏၲေလးၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားတြင္ ႐ိုးရာသံခ်ပ္ အဖြဲ႕မ်ားကို ဆင္းရဲတြင္း နက္ေနေသာ ႏိုင္ငံသားမ်ားက အင္တိုက္အားတိုက္ အားေပးခဲ့သည္။
ထိုစဥ္အခါက ဆိုရွယ္လစ္ စီးပြားေရး စနစ္ေအာက္တြင္ စပြန္ဆာ ဆိုတာမရွိ။ သံခ်ပ္ ၀ါသနာအိုးမ်ားသည္ မိမိ၏ ကိုယ္ပုိုင္ ပိုက္ဆံေလးမ်ားကို စုေဆာင္း ကာ အက်ႌ ပုဆိုးမ်ား ၀ယ္ရသည္။
ထိုစဥ္က တစ္ေယာက္ ၃ က်ပ္စုလွ်င္ သႀကၤန္အတြက္ ယူနီေဖာင္းရသည္။ ထိုအခ်ိန္ကို ေရာက္ဖို႔ တစ္ႏွစ္လံုး အားခဲၿပီး ေစာင့္ေနေသာ သႀကၤန္မင္းသား မ်ားရွိသည္။ ၿမိဳ႕နယ္တိုင္းမွလည္း သႀကၤန္ အလွျပ ကားမ်ားကို ဆုေပးမည့္ မ႑ပ္မ်ားက အစီအရီ။ ထိုစဥ္အခါက “ဆိတ္ပါးစပ္ နတ္မ်က္စိ”၊ “ၿပီးပါၿပီ” ၊ “မေျပာေတာ့ဘူး”၊ “ ဒုိးဒိုးေဒါက္ေဒါက္” ၊ “ေမာင္ေမာင္ဆိုေလ ထီး႐ိုးရွည္” ၊ “ဒဲ့ဒိုး” “ေကာလဟာလ” “တန္ခူးေလနဲ႔ ေမ်ာလြင့္ျခင္း” ၊ “မွန္သားထဲက
မ်က္ႏွာ” ၊ “ျခင္းၾကားတုတ္ေထာက္” ၊ “အျပာရဲ႕အနီ”စသည့္ သႀကၤန္ အဖြဲ႕မ်ားက ရန္ကုန္တြင္ နာမည္ႀကီးသည္။
ဒီႏွစ္တြင္ မည္သည့္ အသင္းက ဘာေတြေျပာမလဲ ဆိုတာကို ေစာင့္စားေန ၾကရသည္။ ယခင္ႏွစ္က ပထမရေသာ အဖြဲ႕မွ ယခုႏွစ္မွာ လံုး၀ ျပဳတ္သြားတာ လည္းရွိသည္။ သႀကၤန္ၿပီးေတာ့ အားလံုး ကြဲသြားၾကသည္။ သႀကၤန္နားနီး ေတာ့ ျပန္ဆံုၾကျပန္သည္။ သႀကၤန္မင္းသား တစ္ဦးျဖစ္သူ လူရႊင္ေတာ္ ကုသိုလ္သည္ သႀကၤန္ သံခ်ပ္႐ံႈးလို႔ အိမ္ကသစ္ေတြ ခြာေရာင္းၿပီး စိုက္လိုက္ရ သည္လည္းရွိသည္။ တစ္ခ်ိဳ႕ မ႑ပ္ေတြက ေတာ္႐ံု အဖြဲ႕ဆိုရင္ လက္မခံ အစဥ္အလာရွိေသာ သံခ်ပ္အဖြဲ႕မ်ားသာ ၿပိဳင္ခြင့္ရသည္။
ပရိသတ္မ်ား၊ ရပ္ကြက္ လူထုမ်ား၏ ရင္တြင္း ခံစားခ်က္ကို ေျပာေပးေသာ အဖြဲ႕ဆိုလွ်င္ လက္ခုပ္တီး အားေပးၾကသည္။ သံခ်ပ္တစ္ဖြဲ႕ႏွင့္ တစ္ဖြဲ႕ မတူၾက။ သႀကၤန္ကို သီးသန္႔ၾကည့္မည့္ လူတန္းစားကလည္း မ႑ပ္ေရွ႕တြင္ မိုးလင္းသည္ထိ ေစာင့္ေနေလ့ရွိသည္။ နာမည္ႀကီး သံခ်ပ္ အဖြဲ႕မ်ားမွာ ဖိတ္ၾကားထားသည့္ မ႑ပ္ကုန္ေအာင္ မသြားႏိုင္ၾက။
သႀကၤန္ အတက္ေန႔ဆိုလွ်င္ အသံေတြ၀င္ကုန္သည္။ ၁၉၈၆/၈၇ ႏိုင္ငံေရး မတည္ၿငိမ္ေသာ အေျခအေနတြင္ သတိၱရွိေသာ သံခ်ပ္အဖြဲ႕ တစ္ခ်ိဳ႕ အဖမ္းခံရသည္။ တစ္ခ်ိဳ႕က အခ်ဳပ္ခန္း ထဲတြင္ သံခ်ပ္ ဆက္ထိုးသည္။ သႀကၤန္ သံခ်ပ္အဖြဲ႕ ထြက္ႏိုင္ရန္ အခ်ိဳ႕ ရပ္ကြက္မ်ားက ဆန္ေတြဆီေတြ
ေထာက္ပ့ံၾကသည္။
ျမန္မာ့႐ိုးရာ သႀကၤန္ႏွင့္ သံခ်ပ္ဆိုသည္မွာ ခြဲျခား၍မရ သႀကၤန္က်လို႔ သံခ်ပ္ မပါလွ်င္ ျပည့္စံုမႈမရွိဟု ထင္ၾကသည္။ တစ္ခ်ိဳ႕ အဖြဲ႕မ်ားသည္ စာသား ၾကိဳတင္ စိစစ္မႈမ်ား ရွိေသာ္လည္း စိတ္ႀကိဳက္တိုင္ၿပီးမွ ရဲစခန္းသြား အဖမ္းခံ တာမ်ိဳးလည္း ရွိသည္။ သို႔ေသာ္ သံခ်ပ္ေခါင္းေဆာင္တြင္ အေျခခံစည္းမ်ဥ္း မ်ားရွိပါသည္။ ဘာသာေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေစာ္ကားသည့္ သံခ်ပ္မ်ိဳး၊ တိုင္းရင္းသား စည္းလံုးမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ ထိခိုက္မည့္ သံခ်ပ္မ်ိဳး လံုး၀မထိုး။
ထိုေခတ္ ထိုအခါက သမ၀ါယမ ေဆးခန္းႏွင့္ ယာဥ္စည္းကမ္း လမ္းစည္းကမ္း အေၾကာင္းကို အဓိက ေျပာေလ့ရွိသည္။ အမ်ိဳးဂုဏ္ ဇာတိဂုဏ္ ရွင္သန္ဖို႔ သံခ်ပ္တိုင္သည္။ ဤသို႔ ခ်စ္စရာ ေကာင္းေသာ
ၿမန္မာ့ဓေလ့ ႐ိုးရာ သံခ်ပ္မ်ားသည္ တပ္မေတာ္မွ အာဏာသိမ္းသည့္ အခ်ိန္ ကစၿပီး ေပ်ာက္ကြယ္သြားသည္။ သႀကၤန္မင္းသားမ်ား ျဖစ္ၾကေသာ ေမာင္ေမတၱာ၊ ဇာဂနာ၊ ကဗ်ာဆရာ ေမာင္စိမ္းနီ၊ ေဗလု၀၊ ကုသိုလ္၊ လွေက်ာ္ေန၊ ေမာင္ေၾကးမံုတို႔ ရင္ကြဲနာက်ခဲ့ရသည္။
ယခုေတာ့ ဒီမိုကေရစီေခတ္ကို ေရာက္ၿပီဟု ဆိုၾကသည္။ လြတ္လပ္စြာ
ေၿပာဆိုခြင့္ ရွိလာၿပီဟု ခ်ီးမြန္းၾကသည္။ သႀကၤန္မင္းသားမ်ားလည္း
ေပ်ာက္ဆံုးေနေသာ သံခ်ပ္ကို အသက္သြင္းဖို႔ ႀကိဳးပမ္းလာၾကသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး အစိုးရ အဖြဲ႕၏ သႀကၤန္သံခ်ပ္မ်ားကို စိစစ္မည့္ အစီအစဥ္ ထြက္ေပၚလာျခင္း ျဖစ္သည္။
၁၃၇၅ခုႏွစ္ ျမန္မာ့႐ိုးရာ ယဥ္ေက်းမႈ မဟာသႀကၤန္ ပြဲေတာ္တြင္ သႀကၤန္ သီိခ်င္း စပ္ဆိုျခင္း၊ သံခ်ပ္ထိုး စာသားမ်ားအား တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရ
အဖြဲ႕ မဟာသႀကၤန္ သံခ်ပ္ စိစစ္ေရး ေကာ္မတီသို႔ မတ္လ ၂၀ရက္
ေနာက္ဆံုးထား တင္ျပရန္ႏွင့္ ေကာ္မတီ၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္သာ သီခ်င္း စပ္ဆိုျခင္း၊ သံခ်ပ္ ထိုးျခင္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ရန္ ျဖစ္ေၾကာင္း မတ္လ (၅)ရက္ေန႔တြင္ အစိုးရ သတင္းစာမ်ား၌ ထုတ္ျပန္ ေၾကညာခဲ့သည္။
ဤကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ လူရႊင္ေတာ္ ကုသိုလ္က “၂၀၁၂ ဦးတို႔ သႀကၤန္သံခ်ပ္ ျပန္ထြက္တဲ့ အဖြဲ႕ နာမည္ကေတာ့ “သာဓုပါဗ်ာ”
လို႔ ေခၚပါတယ္။ အဲဒီထဲက ျပည္သူ လူထုက တစ္ခဲနက္ အားေပးခဲ့
ၾကတဲ့ စာသား တစ္ပိုဒ္ကို ေျပာျပရရင္ “ဟိုဘက္ကမ္းက မီးထိန္ထိန္ ယိုးဒယားတို႔ အိမ္ ဒီဘက္ကမ္းက မီးမွိန္မွိန္ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ အိမ္ ဟိုဘက္ကမ္းက မီးထိန္ထိန္ ေပါက္ေဖာ္ႀကီးတို႔ အိမ္ ဒီဘက္ကမ္းက မီးမွိန္မွိန္ က်ေနာ္တို႔ အိမ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေရာင္းတဲ့ ဓာတ္အားေတြနဲ႔ သူတို႔မွာ လင္းလက္လို႔ ထိန္ ပိုင္ရွင္ျဖစ္တဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ ျပာလဲ့လဲ့မွိန္” အဲလို သံခ်ပ္ေတြ ဘာေၾကာင့္ တိုက္ခဲ့သလဲ ဆိုေတာ့ ဓာတ္အား
ေတြေတာ့ အစိုးရက သူမ်ား ႏိုင္ငံကို ေရာင္းလိုက္တာပဲ ျပည္သူကေတာ့ ဘာအက်ိဳး ေက်းဇူးမွ မခံစားရဘူး။ ဒါမ်ိဳးေတြကို သံခ်ပ္တိုက္ေတာ့
ၿပည္သူေတြက လက္ရွိ ခံစားေနရတဲ့ ကိစၥေတြ ျဖစ္ေတာ့ တစ္ခဲနက္ အားေပးခဲ့ၾကတာ ပဲေလ”ဟု ဆိုပါသည္။
အျခား သႀကၤန္မင္းသား တစ္ဦၤးျဖစ္ေသာ ေမာင္ေမတၲာမွလည္း သံခ်ပ္စာသား ႀကိဳတင္ရမည့္ ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ “ဒီအတိုင္း
ဆိုရင္ေတာ့ မလုပ္ေတာ့ဘူး၊ တိုင္းျပည္ကို ျပဳျပင္သူေတြကို
ဘာမလုပ္ရ ညာမလုပ္ရ ဆိုၿပီး အမိန္႔ထုတ္တဲ့ အတြက္ မလုပ္ခ်င္
ေတာ့ဘူး၊ သံခ်ပ္သမား ဆိုတာ အဖ်က္သမားေတြ မဟုတ္ဘူး၊ အျပဳသေဘာ ေျပာတဲ့ သူေတြ ဒီႏွစ္ စဥ္းစားထားတာက ျမန္မာ့
ေၿမယာ ရွည္လ်ားေထြျပား ေႁမြနဂါး တစ္ျဖည္းျဖည္း ၀ါးေတာ့မွာ ဆိုၿပီး လုပ္ထားတာ ဒီအတိုင္း ဆိုရင္ေတာ့ သံခ်ပ္ဆိုတာလည္း ရွိမွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး”ဟု ေျဖၾကား သြားခဲ့သည္။
ပုဂံေညာင္ဦးတြင္ ႐ုပ္ရွင္ ႐ိုက္ကူးေနေသာ သႀကၤန္မင္းသား ေဗလု၀
ကလည္း “န၀တ ေခတ္က အတိုင္းပဲလား၊ သူတို႔ ေျပာေနတဲ့ ပြင့္လင္း ျမင္သာမႈ ဆိုတာ ဘာလဲ၊ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဒီႏွစ္ သံခ်ပ္ ထြက္မယ္။ စိစစ္ေရးလည္း မတင္ဘူး။ ဖမ္းခ်င္လည္းဖမ္း သံခ်ပ္
ကေတာ့ ထြက္မွာပဲ”ဟု ေျပာၾကားသည္။
လာမည့္ သႀကၤန္ပြဲေတာ္တြင္ သံခ်ပ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ႀကိဳတင္ စိစစ္မည့္ ကိစၥကို ဆန္႔က်င္ေၾကာင္း လူရႊင္ေတာ္ ဇာဂနာက ေျပာၾကားခဲ့သည္။ “တိုင္းျပည္က ေရွ႕ကို သြားေနတာလား၊ ေနာက္ကို သြားေနတာလား၊ မသိေတာ့ဘူး၊ ဘယ္လိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္ သႀကၤန္ သံခ်ပ္ေတြက ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ အားနည္းခ်က္ေတြကို ခ်စ္စရာ ေကာင္းေအာင္
ေထာက္ျပတယ္၊ သံခ်ပ္ သမားေတြက လိုအပ္ရင္လည္း သတိၱရွိတယ္၊ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ေခတ္ကိုေတာင္ အာခံခဲ့ေသးတာပဲ၊ ဒီသံခ်ပ္ေလးနဲ႔ လာမည့္ သႀကၤန္ကို ႏႈတ္ဆက္ လိုက္ခ်င္တယ္။
“မီးျပင္းနဲ႔တိုက္ တိုက္ခ်င္တိုက္
ေပေပၚတင္ထု ထုခ်င္ထု ၊
မီးတိုက္တဲ့အခါနီရဲလာမယ္၊
တူထုတဲ့အခါ က်စ္မာလာမယ္
ေက်ာက္ဆိုင္မာဘိ သံမဏိကြ
သတိ္ၱဟိန္းထ ေပါက္ကြဲရွၿပီ
ဘ၀ဆိုတာေႏြေဟ့ေႏြ”
ေရႊညီ
( Tomorrow သတင္းဂ်ာနယ္ အမွတ္(၃)မွေကာက္ႏႈတ္ခ်က္ )
ထားေသာ္လည္း သၾကၤန္ပြဲေတာ္အတြင္း သံခ်ပ္မ်ား ေရးဖြဲ႕ကာ အစိုးရအား အျပဳသေဘာ ေ၀ဖန္မႈမ်ားကုိေတာ့ ခြင့္လႊတ္္ထားခဲ့သည္။
ယင္း႐ိုးရာဓေလ့သည္ ၁၉၈၈ခု တပ္မေတာ္ အစိုးရ အာဏာသိမ္းၿပီး
သည့္ေနာက္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားသည္။ ၁၉၈၀ ကာလ တစ္၀ိုက္ ရန္ကုန္ ႏွင့္ မႏၲေလးၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားတြင္ ႐ိုးရာသံခ်ပ္ အဖြဲ႕မ်ားကို ဆင္းရဲတြင္း နက္ေနေသာ ႏိုင္ငံသားမ်ားက အင္တိုက္အားတိုက္ အားေပးခဲ့သည္။
ထိုစဥ္အခါက ဆိုရွယ္လစ္ စီးပြားေရး စနစ္ေအာက္တြင္ စပြန္ဆာ ဆိုတာမရွိ။ သံခ်ပ္ ၀ါသနာအိုးမ်ားသည္ မိမိ၏ ကိုယ္ပုိုင္ ပိုက္ဆံေလးမ်ားကို စုေဆာင္း ကာ အက်ႌ ပုဆိုးမ်ား ၀ယ္ရသည္။
ထိုစဥ္က တစ္ေယာက္ ၃ က်ပ္စုလွ်င္ သႀကၤန္အတြက္ ယူနီေဖာင္းရသည္။ ထိုအခ်ိန္ကို ေရာက္ဖို႔ တစ္ႏွစ္လံုး အားခဲၿပီး ေစာင့္ေနေသာ သႀကၤန္မင္းသား မ်ားရွိသည္။ ၿမိဳ႕နယ္တိုင္းမွလည္း သႀကၤန္ အလွျပ ကားမ်ားကို ဆုေပးမည့္ မ႑ပ္မ်ားက အစီအရီ။ ထိုစဥ္အခါက “ဆိတ္ပါးစပ္ နတ္မ်က္စိ”၊ “ၿပီးပါၿပီ” ၊ “မေျပာေတာ့ဘူး”၊ “ ဒုိးဒိုးေဒါက္ေဒါက္” ၊ “ေမာင္ေမာင္ဆိုေလ ထီး႐ိုးရွည္” ၊ “ဒဲ့ဒိုး” “ေကာလဟာလ” “တန္ခူးေလနဲ႔ ေမ်ာလြင့္ျခင္း” ၊ “မွန္သားထဲက
မ်က္ႏွာ” ၊ “ျခင္းၾကားတုတ္ေထာက္” ၊ “အျပာရဲ႕အနီ”စသည့္ သႀကၤန္ အဖြဲ႕မ်ားက ရန္ကုန္တြင္ နာမည္ႀကီးသည္။
ဒီႏွစ္တြင္ မည္သည့္ အသင္းက ဘာေတြေျပာမလဲ ဆိုတာကို ေစာင့္စားေန ၾကရသည္။ ယခင္ႏွစ္က ပထမရေသာ အဖြဲ႕မွ ယခုႏွစ္မွာ လံုး၀ ျပဳတ္သြားတာ လည္းရွိသည္။ သႀကၤန္ၿပီးေတာ့ အားလံုး ကြဲသြားၾကသည္။ သႀကၤန္နားနီး ေတာ့ ျပန္ဆံုၾကျပန္သည္။ သႀကၤန္မင္းသား တစ္ဦးျဖစ္သူ လူရႊင္ေတာ္ ကုသိုလ္သည္ သႀကၤန္ သံခ်ပ္႐ံႈးလို႔ အိမ္ကသစ္ေတြ ခြာေရာင္းၿပီး စိုက္လိုက္ရ သည္လည္းရွိသည္။ တစ္ခ်ိဳ႕ မ႑ပ္ေတြက ေတာ္႐ံု အဖြဲ႕ဆိုရင္ လက္မခံ အစဥ္အလာရွိေသာ သံခ်ပ္အဖြဲ႕မ်ားသာ ၿပိဳင္ခြင့္ရသည္။
ပရိသတ္မ်ား၊ ရပ္ကြက္ လူထုမ်ား၏ ရင္တြင္း ခံစားခ်က္ကို ေျပာေပးေသာ အဖြဲ႕ဆိုလွ်င္ လက္ခုပ္တီး အားေပးၾကသည္။ သံခ်ပ္တစ္ဖြဲ႕ႏွင့္ တစ္ဖြဲ႕ မတူၾက။ သႀကၤန္ကို သီးသန္႔ၾကည့္မည့္ လူတန္းစားကလည္း မ႑ပ္ေရွ႕တြင္ မိုးလင္းသည္ထိ ေစာင့္ေနေလ့ရွိသည္။ နာမည္ႀကီး သံခ်ပ္ အဖြဲ႕မ်ားမွာ ဖိတ္ၾကားထားသည့္ မ႑ပ္ကုန္ေအာင္ မသြားႏိုင္ၾက။
သႀကၤန္ အတက္ေန႔ဆိုလွ်င္ အသံေတြ၀င္ကုန္သည္။ ၁၉၈၆/၈၇ ႏိုင္ငံေရး မတည္ၿငိမ္ေသာ အေျခအေနတြင္ သတိၱရွိေသာ သံခ်ပ္အဖြဲ႕ တစ္ခ်ိဳ႕ အဖမ္းခံရသည္။ တစ္ခ်ိဳ႕က အခ်ဳပ္ခန္း ထဲတြင္ သံခ်ပ္ ဆက္ထိုးသည္။ သႀကၤန္ သံခ်ပ္အဖြဲ႕ ထြက္ႏိုင္ရန္ အခ်ိဳ႕ ရပ္ကြက္မ်ားက ဆန္ေတြဆီေတြ
ေထာက္ပ့ံၾကသည္။
ျမန္မာ့႐ိုးရာ သႀကၤန္ႏွင့္ သံခ်ပ္ဆိုသည္မွာ ခြဲျခား၍မရ သႀကၤန္က်လို႔ သံခ်ပ္ မပါလွ်င္ ျပည့္စံုမႈမရွိဟု ထင္ၾကသည္။ တစ္ခ်ိဳ႕ အဖြဲ႕မ်ားသည္ စာသား ၾကိဳတင္ စိစစ္မႈမ်ား ရွိေသာ္လည္း စိတ္ႀကိဳက္တိုင္ၿပီးမွ ရဲစခန္းသြား အဖမ္းခံ တာမ်ိဳးလည္း ရွိသည္။ သို႔ေသာ္ သံခ်ပ္ေခါင္းေဆာင္တြင္ အေျခခံစည္းမ်ဥ္း မ်ားရွိပါသည္။ ဘာသာေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေစာ္ကားသည့္ သံခ်ပ္မ်ိဳး၊ တိုင္းရင္းသား စည္းလံုးမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ ထိခိုက္မည့္ သံခ်ပ္မ်ိဳး လံုး၀မထိုး။
ထိုေခတ္ ထိုအခါက သမ၀ါယမ ေဆးခန္းႏွင့္ ယာဥ္စည္းကမ္း လမ္းစည္းကမ္း အေၾကာင္းကို အဓိက ေျပာေလ့ရွိသည္။ အမ်ိဳးဂုဏ္ ဇာတိဂုဏ္ ရွင္သန္ဖို႔ သံခ်ပ္တိုင္သည္။ ဤသို႔ ခ်စ္စရာ ေကာင္းေသာ
ၿမန္မာ့ဓေလ့ ႐ိုးရာ သံခ်ပ္မ်ားသည္ တပ္မေတာ္မွ အာဏာသိမ္းသည့္ အခ်ိန္ ကစၿပီး ေပ်ာက္ကြယ္သြားသည္။ သႀကၤန္မင္းသားမ်ား ျဖစ္ၾကေသာ ေမာင္ေမတၱာ၊ ဇာဂနာ၊ ကဗ်ာဆရာ ေမာင္စိမ္းနီ၊ ေဗလု၀၊ ကုသိုလ္၊ လွေက်ာ္ေန၊ ေမာင္ေၾကးမံုတို႔ ရင္ကြဲနာက်ခဲ့ရသည္။
ယခုေတာ့ ဒီမိုကေရစီေခတ္ကို ေရာက္ၿပီဟု ဆိုၾကသည္။ လြတ္လပ္စြာ
ေၿပာဆိုခြင့္ ရွိလာၿပီဟု ခ်ီးမြန္းၾကသည္။ သႀကၤန္မင္းသားမ်ားလည္း
ေပ်ာက္ဆံုးေနေသာ သံခ်ပ္ကို အသက္သြင္းဖို႔ ႀကိဳးပမ္းလာၾကသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး အစိုးရ အဖြဲ႕၏ သႀကၤန္သံခ်ပ္မ်ားကို စိစစ္မည့္ အစီအစဥ္ ထြက္ေပၚလာျခင္း ျဖစ္သည္။
၁၃၇၅ခုႏွစ္ ျမန္မာ့႐ိုးရာ ယဥ္ေက်းမႈ မဟာသႀကၤန္ ပြဲေတာ္တြင္ သႀကၤန္ သီိခ်င္း စပ္ဆိုျခင္း၊ သံခ်ပ္ထိုး စာသားမ်ားအား တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရ
အဖြဲ႕ မဟာသႀကၤန္ သံခ်ပ္ စိစစ္ေရး ေကာ္မတီသို႔ မတ္လ ၂၀ရက္
ေနာက္ဆံုးထား တင္ျပရန္ႏွင့္ ေကာ္မတီ၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္သာ သီခ်င္း စပ္ဆိုျခင္း၊ သံခ်ပ္ ထိုးျခင္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ရန္ ျဖစ္ေၾကာင္း မတ္လ (၅)ရက္ေန႔တြင္ အစိုးရ သတင္းစာမ်ား၌ ထုတ္ျပန္ ေၾကညာခဲ့သည္။
ဤကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ လူရႊင္ေတာ္ ကုသိုလ္က “၂၀၁၂ ဦးတို႔ သႀကၤန္သံခ်ပ္ ျပန္ထြက္တဲ့ အဖြဲ႕ နာမည္ကေတာ့ “သာဓုပါဗ်ာ”
လို႔ ေခၚပါတယ္။ အဲဒီထဲက ျပည္သူ လူထုက တစ္ခဲနက္ အားေပးခဲ့
ၾကတဲ့ စာသား တစ္ပိုဒ္ကို ေျပာျပရရင္ “ဟိုဘက္ကမ္းက မီးထိန္ထိန္ ယိုးဒယားတို႔ အိမ္ ဒီဘက္ကမ္းက မီးမွိန္မွိန္ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ အိမ္ ဟိုဘက္ကမ္းက မီးထိန္ထိန္ ေပါက္ေဖာ္ႀကီးတို႔ အိမ္ ဒီဘက္ကမ္းက မီးမွိန္မွိန္ က်ေနာ္တို႔ အိမ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေရာင္းတဲ့ ဓာတ္အားေတြနဲ႔ သူတို႔မွာ လင္းလက္လို႔ ထိန္ ပိုင္ရွင္ျဖစ္တဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ ျပာလဲ့လဲ့မွိန္” အဲလို သံခ်ပ္ေတြ ဘာေၾကာင့္ တိုက္ခဲ့သလဲ ဆိုေတာ့ ဓာတ္အား
ေတြေတာ့ အစိုးရက သူမ်ား ႏိုင္ငံကို ေရာင္းလိုက္တာပဲ ျပည္သူကေတာ့ ဘာအက်ိဳး ေက်းဇူးမွ မခံစားရဘူး။ ဒါမ်ိဳးေတြကို သံခ်ပ္တိုက္ေတာ့
ၿပည္သူေတြက လက္ရွိ ခံစားေနရတဲ့ ကိစၥေတြ ျဖစ္ေတာ့ တစ္ခဲနက္ အားေပးခဲ့ၾကတာ ပဲေလ”ဟု ဆိုပါသည္။
အျခား သႀကၤန္မင္းသား တစ္ဦၤးျဖစ္ေသာ ေမာင္ေမတၲာမွလည္း သံခ်ပ္စာသား ႀကိဳတင္ရမည့္ ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ “ဒီအတိုင္း
ဆိုရင္ေတာ့ မလုပ္ေတာ့ဘူး၊ တိုင္းျပည္ကို ျပဳျပင္သူေတြကို
ဘာမလုပ္ရ ညာမလုပ္ရ ဆိုၿပီး အမိန္႔ထုတ္တဲ့ အတြက္ မလုပ္ခ်င္
ေတာ့ဘူး၊ သံခ်ပ္သမား ဆိုတာ အဖ်က္သမားေတြ မဟုတ္ဘူး၊ အျပဳသေဘာ ေျပာတဲ့ သူေတြ ဒီႏွစ္ စဥ္းစားထားတာက ျမန္မာ့
ေၿမယာ ရွည္လ်ားေထြျပား ေႁမြနဂါး တစ္ျဖည္းျဖည္း ၀ါးေတာ့မွာ ဆိုၿပီး လုပ္ထားတာ ဒီအတိုင္း ဆိုရင္ေတာ့ သံခ်ပ္ဆိုတာလည္း ရွိမွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး”ဟု ေျဖၾကား သြားခဲ့သည္။
ပုဂံေညာင္ဦးတြင္ ႐ုပ္ရွင္ ႐ိုက္ကူးေနေသာ သႀကၤန္မင္းသား ေဗလု၀
ကလည္း “န၀တ ေခတ္က အတိုင္းပဲလား၊ သူတို႔ ေျပာေနတဲ့ ပြင့္လင္း ျမင္သာမႈ ဆိုတာ ဘာလဲ၊ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဒီႏွစ္ သံခ်ပ္ ထြက္မယ္။ စိစစ္ေရးလည္း မတင္ဘူး။ ဖမ္းခ်င္လည္းဖမ္း သံခ်ပ္
ကေတာ့ ထြက္မွာပဲ”ဟု ေျပာၾကားသည္။
လာမည့္ သႀကၤန္ပြဲေတာ္တြင္ သံခ်ပ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ႀကိဳတင္ စိစစ္မည့္ ကိစၥကို ဆန္႔က်င္ေၾကာင္း လူရႊင္ေတာ္ ဇာဂနာက ေျပာၾကားခဲ့သည္။ “တိုင္းျပည္က ေရွ႕ကို သြားေနတာလား၊ ေနာက္ကို သြားေနတာလား၊ မသိေတာ့ဘူး၊ ဘယ္လိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္ သႀကၤန္ သံခ်ပ္ေတြက ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ အားနည္းခ်က္ေတြကို ခ်စ္စရာ ေကာင္းေအာင္
ေထာက္ျပတယ္၊ သံခ်ပ္ သမားေတြက လိုအပ္ရင္လည္း သတိၱရွိတယ္၊ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ေခတ္ကိုေတာင္ အာခံခဲ့ေသးတာပဲ၊ ဒီသံခ်ပ္ေလးနဲ႔ လာမည့္ သႀကၤန္ကို ႏႈတ္ဆက္ လိုက္ခ်င္တယ္။
“မီးျပင္းနဲ႔တိုက္ တိုက္ခ်င္တိုက္
ေပေပၚတင္ထု ထုခ်င္ထု ၊
မီးတိုက္တဲ့အခါနီရဲလာမယ္၊
တူထုတဲ့အခါ က်စ္မာလာမယ္
ေက်ာက္ဆိုင္မာဘိ သံမဏိကြ
သတိ္ၱဟိန္းထ ေပါက္ကြဲရွၿပီ
ဘ၀ဆိုတာေႏြေဟ့ေႏြ”
ေရႊညီ
( Tomorrow သတင္းဂ်ာနယ္ အမွတ္(၃)မွေကာက္ႏႈတ္ခ်က္ )
No comments:
Post a Comment