အိႏၵိယ ႏိုင္ငံသည္ ကာကြယ္ေရး ပစၥည္းမ်ား လိုအပ္ခ်က္ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ျပည္ပ ႏိုင္ငံမ်ား အေပၚ မွီခို ေနရျခင္းမ်ားကို ေလွ်ာ့ခ်မည္ ဆိုပါက ျပည္တြင္းရွိ ကာကြယ္ေရး စက္မႈလုပ္ငန္းမ်ား အတြ က္ အခြင့္ အလမ္းမ်ား ပြင့္လာမည္ ျဖစ္ပါသည္။ အလတ္စား ဘက္စံုသံုး တိုက္ေလယာဥ္မ်ား ဝယ္ယူေရး အစီအစဥ္ သည္လည္း မၾကာမီ အခ်ိန္အတြင္း အၿပီးသတ္ ေရြးခ်ယ္မႈမ်ား ေဆာင္ ရြက္ေတာ့မည္ ျဖစ္ပါသည္။
အိႏၵိယ အစိုးရ အေနျဖင့္ HAL ကဲ့သို႔ေသာ ျပည္တြင္း ကုမၸဏီမ်ား အေပၚသာ အဓိက မီွခိုအား ထားမည္ ဆိုပါက အဆင့္ျမင့္ နည္းပညာမ်ားကို ရရွိႏိုင္မည္ မဟုတ္ေပ။ အလတ္စား ဘက္စံုသံုး တိုက္ ေလယာဥ္မ်ား ဝယ္ယူေရး စာခ်ဳပ္ တန္ဖိုး၏ ၅ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းကို ျပည္တြင္း ကုမၸဏီမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ ရြက္၍ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံရမည့္ သတ္မွတ္ခ်က္ ပါရွိေသာေၾကာင့္ ဤစာခ်ဳပ္ သည္ အိႏၵိယ ႏိုင္ငံအတြက္ အလြန္ အေရးပါသည့္ စာခ်ဳပ္ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အိႏၵိယ ႏိုင္ငံရွိ ကာကြယ္ေရး ပစၥည္းထုတ္လုပ္သည့္ စက္မႈ လုပ္ငန္းမ်ားသည္ အဆင့္ျမင့္ နည္းပညာမ်ားကို လႊဲေျပာင္း ရရွိႏုိင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။
ေလေၾကာင္း အာကာသဆိုင္ရာ ကာကြယ္ေရး ပစၥည္း ထုတ္လုပ္သည့္ ကုမၸဏီမ်ားသည္ အမ်ား အားျဖင့္ အေမရိကန္ႏွင့္ ဥေရာပ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္သာ ရွိပါသည္။ သို႔ေသာ္ မ်က္ေမွာက္ ကာလတြင္ အဆိုပါ ႏိုင္ငံမ်ား၌ ဘ႑ာေရး အက်ပ္အတည္းႏွင့္ ရင္ဆိုင္ေနရသည့္ အျပင္ ေျဖရွင္းႏိုင္သည့္ အရိပ္ လကၡဏာ မေတြ႔ ရွိရေသးေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ အိႏၵိယ ႏိုင္ငံ၏ အလတ္စား ဘက္စံုသံုး တိုက္ေလယာဥ္ ဝယ္ယူေရး အစီ အစဥ္သည္ အေမရိကန္ႏွင့္ ဥေရာပ ႏိုင္ငံမ်ားအား မ်ားစြာ ဆြဲေဆာင္လ်က္ ရွိပါသည္။
အေမရိကန္ အစိုးရသည္ ကာကြယ္ေရး အသံုးစရိတ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး အမ်ားအျပား ေလွ်ာ့ခ် မႈကို ျပဳလုပ္လ်က္ F-22 တိုက္ေလယာဥ္ႏွင့္ F-35 တိုက္ေလယာဥ္ စီမံကိန္းမ်ားသည္ နည္းပညာဆိုင္ရာ ျပႆနာမ်ား အျပင္ ကာကြယ္ေရး အသံုးစရိတ္ ျဖတ္ေတာက္မႈမ်ားေၾကာင့္ အက်ပ္အတည္းႏွင့္ ရင္ဆိုင္ ရလ်က္ ရွိပါသည္။ အေမရိကန္ အေနျဖင့္ အိႏၵိယ ႏိုင္ငံအား F-35 တိုက္ေလယာဥ္မ်ား ေရာင္းခ်ရန္ ကမ္းလွမ္းမႈသည္ လက္ရွိ ရင္ဆိုင္ေနရေသာ စီးပြားေရး အက်ပ္အတည္းႏွင့္ ယခင္က အိႏၵိယ ႏိုင္ငံအေပၚ နည္းပညာ လႊဲေျပာင္းေပးမႈ ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ား ကို ေျဖေလွ်ာ့ ေပးလိုေသာေၾကာင့္
ျဖစ္ပါသည္။
ၿဗိတိန္ ႏိုင္ငံသည္လည္း လာမည့္လ
အနည္းငယ္အတြင္း ကာကြယ္ေရး အသံုးစရိတ္မ်ားကို ျဖတ္ေတာက္
ေလွ်ာ့ခ်မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ထုတ္ေဖာ္ ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။ ကာကြယ္ေရး အသံုး စရိတ္
ျဖတ္ ေတာက္ေရး အစီအစဥ္တြင္ လာမည့္ ၁ဝ စုႏွစ္အတြင္း ၁ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔
ျဖတ္ေတာက္ ေလွ်ာ့ခ်ျခင္းအား ျဖင့္ စတာလင္ေပါင္ ႏွစ္ဘီလီယံခန္႔
ေခြၽတာႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ အသံုးစရိ တ္ ျဖတ္ေတာက္မႈ၏ အစိတ္ အပိုင္း တစ္ရပ္
အေနျဖင့္ ၂ဝ၁ဝ ျပည့္ႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလတြင္ Harrier GR9 တိုက္ေလယာဥ္ ၆၃ စီး စတင္
ေလွ်ာ့ခ် ခဲ့ပါသည္။ အဆိုပါ တိုက္ေလယာဥ္မ်ားသည္ ေရ တပ္တြင္ သမိုင္း
အစဥ္အလာရွိေသာ ေလယာဥ္ မ်ားျဖစ္ၿပီး အေမရိကန္ ေရတပ္မွ ေလွ်ာ့ေစ်းျဖင့္
ဝယ္ယူမည္ဟု သိရွိ ရပါသည္။ ပင္လယ္ျပင္ ေစာင့္ၾကည့္ ေထာက္လွမ္းျခင္းႏွင့္
အီလက္ထရြန္း နစ္ ေထာက္လွမ္းေရး လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ အဓိကထား အသံုးျပဳလ်က္
ရွိေသာ Nimrod MRA4 ေလယာဥ္အုပ္ ၄ အုပ္ကိုလည္း လာမည့္ႏွစ္မ်ား အတြင္း အနား
ေပးသြားမည္ျဖစ္ ပါသည္။ အဆိုပါ ေလယာဥ္မ်ား ေနရာတြင္ အေမရိကန္ ႏိုင္ငံလုပ္
KC-135 ေလယာဥ္မ်ားႏွင့္ အစားထိုး မည္ျဖစ္ၿပီး ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္အတြင္း အၿပီး
ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔အျပင္ ၿဗိတိန္ ေရတပ္ တြင္ အသံုးျပဳလ်က္
ရွိေသာ HMS Arc Royal ေလယာဥ္တင္ သေဘၤာကိုလည္း အနား ေပးထားၿပီး ျဖစ္သည့္
အျပင္ ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္တြင္လည္း HMS Illustrious ေလယာဥ္တင္ သေဘၤာကိုလည္း ဆက္လက္
အနားေပး သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ ထိုသို႔ ေလယာဥ္မ်ားႏွင့္ ေလယာဥ္တင္ သေဘၤာမ်ားအား
အနားေပးျခင္း အားျဖင့္ ပိုလွ်ံလာေသာ အရပ္သား ဝန္ထမ္း ၂၅ဝဝဝ ႏွင့္
စစ္မႈထမ္း ၁၇ဝဝဝ ခန္႔ အလုပ္လက္မဲ့ ျဖစ္ႏိုင္ေျခမ်ား ပါ သည္။ အဆိုပါ
ဝန္ထမ္းမ်ားသည္ လုပ္ငန္းအလိုက္ ကြၽမ္းက်င္သူမ်ား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ၿဗိတိန္
ႏိုင္ငံရွိ ကာကြယ္ေရး စက္မႈလုပ္ငန္းမ်ား အတြက္ အမ်ားအျပား ထိခိုက္
နစ္နာမႈမ်ားႏွင့္ ရင္ဆိုင္ရဖြယ္ ရွိပါသည္။ ဂ်ာမနီ ႏိုင္ငံသည္လည္း ကာကြယ္ေရး
အသံုးစရိတ္ ေလွ်ာ့ခ်သည့္ အေနျဖင့္ ကာကြယ္ေရး အင္အားကို ၂၂ဝဝဝဝ မွ ၁၈၅ဝဝဝ
အထိ ေလွ်ာ့ခ်ရန္ စီစဥ္လ်က္ ရွိပါသည္။
အျခားေသာ မိတ္ဖက္ႏိုင္ငံမ်ား
ျဖစ္သည့္ စပိန္၊ အီတလီႏွင့္ ဂ်ာမနီႏိုင္ငံ တို႔သည္လည္း အလားတူ
အခက္အခဲမ်ားႏွင့္ ရင္ဆိုင္ရလ်က္ ရွိပါသည္။ Eurofighter တိုက္ေလယာဥ္
ထုတ္လုပ္သည့္ ႏိုင္ငံမ်ားသည္ တစ္ပတ္ရစ္ Eurofighter တိုက္ေလယာဥ္မ်ားကုိ
ခ်က္ျပည္သူ႔ သမၼတ ႏိုင္ငံသို႔ ၃ဝ-၄ဝ% ေလွ်ာ့ေစ်းျဖင့္ ေရာင္းခ်ရန္
ကမ္းလွမ္းထားပါသည္။ အဆိုပါ အခြင့္ အေရးသည္ ႀကံဳေတာင့္ႀကံဳခဲ ျဖစ္ေသာ္လည္း
အဆိုပါ ကမ္းလွမ္းမႈ အေပၚ စိတ္အား ထက္သန္မႈ အားနည္းလ်က္ ရွိပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ စက္႐ုံမ်ား ဆက္လက္ ရပ္တည္ႏိုင္ေရး အတြက္ ေဆာ္ဒီ အာေရဗီးယား
ႏုိင္ငံႏွင့္လည္း ဆက္သြယ္လ်က္ ရွိပါသည္။ Eurofighter တိုက္ေလယာဥ္သည္ စပိန္၊
အီတလီ၊ ယူေကႏွင့္ ဂ်ာမနီ ႏိုင္ငံမ်ား အက်ိဳးတူ ေပါင္းစပ္ၿပီး ထုတ္လုပ္ေန
သည့္ ေလယာ ဥ္ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေလယာဥ္ အမွာစာမ်ား မရွိလွ်င္ေသာ္
လည္းေကာင္း သို႔မဟုတ္ ေပးပို႔ရန္ ေႏွာင့္ေႏွးၾကန္႔ၾကာ လွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း
မိတ္ဖက္ႏိုင္ငံမ်ား အားလံုး အေပၚလည္း ႐ိုက္ ခတ္မႈ ရွိပသည္။
ၿဗိတိန္ႏိုင္ငံ ကာကြယ္ေရးႏွင့္
လံုၿခံဳေရးဆိုင္ရာ ကုန္သြယ္မႈႏွင့္ ရင္ႏွီးျမဳႇပ္ႏွံမႈ အဖြဲ႔အစည္းမွ ဥကၠဌ
ျဖစ္သူ Richard Paniguian က ျပည္တြင္း ကုမၸဏီမ်ားႏွင့္ အတူ ပူးေပါင္း
ေဆာင္ရြက္ေနေသာ မိတ္ဖက္ ကုမၸဏီမ်ား၏ အဓိက ေစ်းကြက္သည္ ၿဗိတိသွ် ကာကြယ္ေရး
ပစၥည္းတင္ပို႔ သူမ်ား၏ လက္ဝယ္တြင္ ရွိ ေၾကာင္း ေျပာၾကား ခဲ့ပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ သမား ႐ိုးက် ေဆာင္ရြက္ေနေသာ နည္းလမ္းမ်ားကို စြန္႔လႊတ္ၿပီး
တိုက္႐ိုက္ ေရာင္းခ်သည့္ စနစ္ျဖင့္ အစားထိုး ေဆာင္ရြက္သြားဖြယ္ ရွိပါသည္။
ၿဗိတိန္ ႏိုင္ငံသည္ လက္ရွိ ရင္ဆိုင္ေနရေသာ အခက္ အခဲကို ေက်ာ္လႊားႏိုင္ရန္
အတြက္ အိႏၵိယ၊ ေဆာ္ဒီအာေရဗီးယား အစရွိသည့္ ႏိုင္ငံမ်ား အေပၚ အဓိက
ပစ္မွတ္ထားၿပီး ကာကြယ္ေရး ပစၥည္းမ်ား ေရာင္းခ်မႈကို ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိပါ
သည္။ အဆို ပါ ကာကြယ္ေရး ပစၥည္း ေရာင္းခ်မႈ အစီအစဥ္ မ်ားထဲတြင္ Typhoon
တိုက္ေလယာဥ္သည္ အဓိက အခန္း က႑မွ ပါဝင္လာဖြယ္ ရွိပါသည္။
အိႏၵိယ ႏိုင္ငံ၏ စီးပြားေရး
အေျခအေနသည္ ဆက္လက္တိုးတက္ ေနေသာေၾကာင့္ ကာကြယ္ ေရး ပစၥည္း ဝယ္ယူမူ ပမာဏမွာ
အလြန္မ်ားျပား ပါသည္။ သို႔ေသာ္ အိႏၵိယ ႏိုင္ငံသည္ ကာကြယ္ေရး ပစၥည္း
ထုတ္လုပ္သည့္ က႑တြင္ ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး
ကန္႔သတ္ခ်က္ တင္းက်ပ္လြန္းေသာ ေၾကာင့္ ျပည္ပ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား
အလံုးအရင္းျဖင့္ ဝင္ေရာက္လာ ဖြယ္ မရွိေသးသျဖင့္ အျခား နည္းလမ္း မ်ားကိုလည္း
စဥ္းစားေရြးခ်ယ္ ထားသင့္ပါသည္။
အိႏၵိယ ျပည္တြင္း ကုမၸဏီမ်ား
ျဖစ္သည့္ Tata၊ L&T ႏွင့္ Mahindra Defence ကဲ့သို႔ေသာ ကာ ကြယ္ေရး
ပစၥည္း ထုတ္လုပ္သည့္ ကုမၸဏီမ်ားသည္ အေမရိကန္ႏွင့္ ဥေရာပရွိ ကုမၸဏီ
မ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္း ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံ လုပ္ကိုင္ ေဆာင္ရြက္လာဖြယ္
ရွိပါသည္။ RQ-1 Predator ႏွင့္ RQ-9 Reaper ေမာင္းသူမဲ့ ေလယာဥ္မ်ား
ထုတ္လုပ္သည့္ ႏိုင္ငံျခား ကုမၸဏီမ်ားျဖစ္ေသာ General Atomics၊ EADS ႏွင့္
BAe အစ ရွိေသာ ကုမၸဏီမ်ား ဝင္ေရာက္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံ ႏုိင္ပါသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ အေရးပါေသာ ဝယ္ယူေရး စာခ်ဳပ္မ်ားမွ တစ္ဆင့္ အက်ိဳးတူ ပူးေပါင္း
ေဆာင္ရြက္မႈႏွင့္ နည္းပညာ လႊဲေျပာင္း ရယူႏိုင္မည့္ အခြင့္အေရး မ်ားကို ရရွိ
ႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ ==== ။
No comments:
Post a Comment